Czy może być normalnie?

Sądząc po kalendarzu imprez sportowych na 2009 rok chyba na pytanie postawione w tytule trzeba odpowiedzieć negatywnie. Kapitanat sportowy okręgu z uporem godnym lepszej sprawy postanowił, że spławikowe zawody o mistrzostwo okręgu w kategoriach juniorów młodszych, juniorów starszych i seniorów odbędą się jednocześnie.

Z pozoru niby nic. Ale tylko z pozoru. Gdyby ten kalendarz układała grupa ludzi nie mających nic wspólnego za sportem wędkarskim pewnie nie chciało by mi się zabierać głosu na ten temat. Ale chyba w kapitanacie okręgu są ludzie, którzy sami startują w zawodach i wiedzą ile i jakiego sprzętu potrzebuje zawodnik startujący w zawodach mistrzowskich.

Wiedzą chyba również o roli trenera w czasie zawodów. W imię czego postanowili więc pozbawić juniorów sprzętu i trenerów? Nie jest chyba trudno się domyślić, że junior często korzysta ze sprzętu seniora. A pewne jest to, że tylko starszy, doswiadczony zawodnik potrafi podpowiedzieć młodemu zawodnikowi w chwilach gdy mu nie idzie.

Kiedyś już przerabialiśmy taki scenariusz. Jak opowiadałem o tym kolegom z innych okręgów nie mogli uwierzyć w takie ustawienie zawodów. Myślałem, że to się nie powtórzy. Teraz nasz okręg znowu za sprawą kapitanatu staje się pośmiewiskiem dla innych okręgów. Znam chyba motywy, które powodowały takim ustawieniem kalendarza. Szkoda tylko, że ludzie, którzy decydują o sporcie w okręgu kierują się niskiego lotu intrygami a nie zdrowym rozumem. W ten sposób na pewno nie przyczynią się do rozwoju tej dyscypliny.

Mógłbym w zasadzie na tym skończyć, bo reszta to nie mój problem tylko organizatora. Ale jakoś nie potrafię sobie wyobrazić, żeby w jednym termnie ustawić na Narwi w okolicach Ponikwi trzy kategorie wiekowe. Mam nadzieję, że to tylko moja ograniczona wyobraźnia podpowiada mi scenariusz, gdzie zawodnicy będą musieli się mordować na stanowiskach, które w żaden sposób nie odpowiadają przepisom regulaminu. Co do drugiego łowiska to nie znam go na tyle, żeby ocenić ilu zawodników może na nim jednocześnie łowić.

Jest jeszcze jeden scenariusz. We wszystkich trzech kategoriach łącznie wystartuje 20 zawodników i będą łowić na w miarę normalnych stanowiskach. Ale czy na pewno o to chodziło ludziom z kapitanatu?

Komentarze